torsdag 29 augusti 2013

Förberedelser

Vad har man för kläder på sig som personalvetare? Jag har fått känslan av att det inte råder någon speciell klädkod på arbetsplatsen där jag ska arbeta. Men att komma med mjukisbyxor och en urtvättad 99 kronors tröja från stadium tror jag ändå inte är det rätta =) Nä skämt och sido, men efter först ett år av gravidkläder, följt av en nästan lika lång period med kläder som passar att amma i så kan jag inte påstå att jag har hoppat av lycka när jag gått in i garderoben för att hitta passande kläder inför måndag.






Så idag har jag investerat (ja jag säger investerat för det känns så mycket bättre då) i lite nya kläder. Fina överdelar som går att mixa och matcha med jeans och byxor. Nu känner jag mig mer redo för måndag. Jag har även varit på en helt fantastiskt skön ansiktsbehandling, kors i taket vilken underbar stund jag hade på wilmas. Att jag dessutom hade ett presentkort att utnyttja gjorde inte saken sämre direkt.  
Höstens skor har jag grävt fram från vindsförådet och gett lite kärlek. Smörjt, polerat och rengjort så de är redo för ännu en höst. Nu är det bara en fin väska som saknas, sen känner jag mig redo för yrkeslivet.
Hur ska det gå för mamman att vara borta från detta gulltroll tro? Ojoj så jag kommer sakna henne på dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar